Mocht u op enige wijze ontevreden zijn over de dienstverlening van Gerrits & van Gulick Notarissen kunt u een klacht indienen. Wij stellen het op prijs wanneer u uw klacht in eerste instantie met de betreffende (kandidaat-)notaris bespreekt.
Indien deze naar uw overtuiging niet adequaat reageert, kunt u uw klacht indienen bij klachtenfunctionaris H.D. de Bruijn via 085-0760760 of h.d.bruijn@gvgn.nl. Uw klacht wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen en binnen 10 werkdagen (of met opgave van redenen over afwijking van deze termijn) ontvangt u een inhoudelijke reactie of een uitnodiging voor een gesprek naar aanleiding van uw klacht. Op de behandeling van klachten over de dienstverlening van Gerrits & van Gulick Notarissen is de Klachten- en Geschillenregeling Notariaat van toepassing.
Artikel 1 – Begripsomschrijving
Kantoor
Het notariskantoor, uitgeoefend onder de naam: Gerrits & van Gulick Notarissen.
Klacht
Elke redelijkerwijs als zodanig aan te merken, mondeling of schriftelijk gedane uitlating van ongenoegen betreffende de dienstverlening door de notaris, door of namens de cliënt kenbaar gemaakt.
Klager
De cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht uit.
Notaris
Notaris, toegevoegd notaris of kandidaat-notaris, verbonden aan ons kantoor
Klachtenprocedure
De op het kantoor gehanteerde procedure voor behandeling van klachten.
Klachtenregeling
Dit document, zijnde de schriftelijke weergave van de op het kantoor gehanteerde klachtenprocedure.
Klachtenfunctionaris
De persoon, niet zijnde de notaris tegen wie de klacht is gericht, aan wie de behandeling van de klacht is overgedragen.
Klachtenregistratiesysteem
Een intern te gebruiken systeem ter uitvoering van de klachtenregeling vastgelegde procedure.
Geschillencommissie Notariaat
De commissie ingesteld door de Stichting Geschillencommissies voor consumentzaken (SGC) en die voor Beroep en Bedrijf (SGB) waar het kantoor betwiste en onbetaald gebleven declaraties kan voorleggen en waar prijs-/kwaliteitsgeschillen aanhangig gemaakt kunnen worden als de door het kantoor aangereikte oplossing niet tot tevredenheid leidt.
Geschillenregeling Notariaat
De bij de Geschillencommissie Notariaat gehanteerde procedure tot beslechting van geschillen tussen notarissen en cliënten.
Reglement Geschillencommissie Notariaat
Het reglement waarin de werkwijze van de Geschillencommissie is neergelegd.
Artikel 2 – Doelstellingen
De doelstellingen van deze klachtenregeling zijn:
Artikel 3 – Informeren van de cliënt
De notaris:
Artikel 4 – De interne klachtenprocedure
Artikel 5 – Registratie en classificatie van de klacht
Alle klachten worden geregistreerd in het klachtenregistratiesysteem. De klachtenfunctionaris registreert en classificeert de klacht. De klacht wordt geclassificeerd naar aard van de klacht volgens onderstaande categorieën:
Een klacht kan in meerdere categorieën worden ingedeeld. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, wordt door de klachtenfunctionaris de status van de betreffende klacht als “afgehandeld” geregistreerd in het klachtenregistratiesysteem.
Artikel 6 – Verantwoordelijkheden
Artikel 7 – Analyse van de klachten
Artikel 8 – Interne bespreking
Artikel 9 – Preventieve actie
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |